satu hasrat satu semangat satu tekad

2/02/2011 04:50:00 PM

plkn?
alhamdulillah.
rupanya, program ni bagaikan satu rahmat bagi diri yang lemah ni.

first impression bagi sesiapa yang tak kenal plkn ni, of course..
boo sama dia kan?
hmm..tapi, bila dah rasa sendiri walaupun baru separuh jalan. memang tak terkata keseronokannya. tak bermaksud seronok gila2 macam pergi fun fair.
seronok yang seronok lah ;)
tapi..bila kena marah takkan nak kata seronok gak kan?
itu tolak tepi, buang jauh2 lah.

apa yang saya mula sedari, saya dah jumpa benda yang dah lama hilang.
selama ni saya cari tapi mungkin benar kata ustaz wira yang selalu bagi tazkirah.
"Allah dah bagi hidayah pada kita. bedebapp lagi bagi macam tu je lagi2 bila datang surau ke..masjid ke.. cuma kita ni je manusia yang tak reti2 nak dengar. macam mana nak masuk kepala sedut dalam hati kan?"
itulah kawan2. bukan saya jahat selama ni. saya memanglah sentiasa dengar cuma mungkin apabila sesuatu niat yang baik tu selalu ditangguh2, Allah pun tangguh2kan lah masa kita dapat hidayah yang mutlak dariNya.

hati kita ni, kalau tak ingatkan selalu, akan mulalah dipenuhi dengan titik2 hitam. betul kan rakan2 wirawati saya yang berpangkat ustazah? saya tak nak pula bagi kenyataan auta di sini. ajaran sesat namanya.
saya mula menyedari sesuatu. kalau kita dah mula ada kesedaran, teruskan. jangan bertangguh lagi. lebih baik kiranya kita sampai2kan pada orang lain.

nak cakap apa?
couple ni haram. tak baik berdua-duaan. bak kata ustazah2 wirawati lagi, la takrabu azzina.
benarlah kan? saya cakap ni sekadar mengingatkan diri saya sendiri. dan insyaAllah rakan2 lain juga dapatlah petunjuk serba sedikit apa yang saya cuba sampaikan di sini.

mungkinlah saya ni bukan baik mana, tapi insyaAllah saya akan dan sedang mengubah diri sendiri.
siapa kata pakai tudung labuh kolot? sebenarnya lagi selesa dan selamat.
dan itulah yang sering rakan wirawati sebilik saya sampaikan pada saya.

apa yang saya cuba lakukan di sini semata-mata ingin menuntut jihad fi sabilillah.
saya tak mahu hanya menjadi orang yang hanya tahu cakap tapi tak reti2 nak buat. tak reti nak taubat. sebab dunia ni tak lama mana. dan insyaAllah, bak kata ustaz lah kan, orang yang paling pandai ialah orang yang ingat mati. 10A kah? 9A kah? hang tak ingat mati, hang kira tak pandailah tu.

insyaAllah, bersama2lah kita mencorak dan merubah diri kita demi agama Islam yang tercinta.
untuk budak2 SESERI; ambillah iktibar. jangan sungguh2 je doa2 kat surau tapi tak paham dan tak hayati apa yang kamu2 asyik lagu2kan. sesungguhnya, kebenaran dan kebesaran Allah itu ada di mana2. wallahu a'lam <3

You Might Also Like

4 comments

  1. people change...
    take time to change...
    erm,tue la antra alasan2 nk b'ubah..sume tue bisikan syaitan....

    insyaAllah,ak sntiasa doakn ko...
    doakn ak gak tros istiqamah...

    towards a better muslimah,right??

    ReplyDelete
  2. iman, insyaAllah. kalau niat yg baik diteruskan lebih baik lah kite jadi kan.

    towards a better muslimah.
    sounds great to me ;D

    ReplyDelete
  3. jatuh cinta dgn entri aimi ni :)
    syukran ya sohibati!

    ReplyDelete
  4. liyana: terima kasih.
    insyaAllah datang dari hati ;)
    doakan sahabat2 kita yang lain pula ye ;)

    ReplyDelete

Like us on Facebook

Blog Archive