,

Tak susah tapi takkan pernah senang

6/24/2011 05:43:00 PM

Bismillahirrahmanirrahim..


Assalamualaikum and salam ukhuwah to all.

Note to Aisyah Munirah : Please, text me :) If you feel to do so.



Misi: Penuntut/Pendakwah.

Target: Diri sendiri dan orang lain.

Pesan Abang Amir : Kita berdakwah macam baling bola kat dinding. Pantul balik pada diri kita. Ingat, sungguh pun kita ini berdakwah, tujuan paling utama bukan untuk membetulkan adik2, tapi membetulkan diri kita sendiri.

Pesan Abang Kay: Hidayah itu milik Allah. Kita tak ada kuasa pun nak menyedarkan orang lain. Kalau pun orang itu berubah selepas kita hadir, bersyukur sajalah. Tapi ingat, hidayah tetap milik Allah.

Pesan Kak Ika: Cuba tengok orang sekeliling kita. Agak2 dia jadi macam tu sebab kita tak? Nak tengok je ke mereka bergelumang dengan dosa? Apa tugas kita? Manusia diutus untuk menjadi hamba, khalifah dan daie kan? Inilah masanya untuk kita berdakwah dan meraih keredhaan Allah.

Pesan Kak Fadh: Siapa cakap kami tak nak 4.00 macam orang lain. Tapi, kalau semua orang belajar, dan belajar sahaja.. Siapa yang nak buat program ni untuk adik2?

Konklusi:

Ranjau seorang daie takkan pernah sunyi. Allah mahu melihat sejauh mana keazaman kita menjalankan misi ini. Kiranya hambaMu ini terlalai sekali, berikanku peringatan agar tak tersimpang di tengah jalan.


p/s: Tumpang gembira buat sahabatku Nurul Sakinah yang akhirnya berjaya juga dapat masuk CFS IIUM. Eventhough Nilai-PJ tak berapa nak dekat, at least we still connected by ukhuwah. Shall not forget you. Sorry tak dapat nak jaga Ichi, dia ZC. Jarang2 jumpa..hailaaa~

You Might Also Like

4 comments

Like us on Facebook

Blog Archive