, ,

This road that I've taken

10/27/2013 08:52:00 PM

Bismillahirrahmanirrahim.

Sekadar contengan. 



Buka mata, nampak buku.

Itu rutin harian kat IIUM Kuantan. Bukan nak emphasize kerajinan, tapi more to "keterpaksaan" untuk jadikan diri ini lebih rajin.

I didn't see this was going to come.

Rasa susah. Baru first block. Dah kata susah? Mungkin ini bunyi macam exaggration. Mungkin juga sebab diri sendiri belum fully adapted nak cope dengan studies and everything else. Mungkin juga..aku dah banyak sangat lagha dengan dunia.

and right now...

End block exam for Block 1.

Masa lecture tak adalah rasa susah mana. Tak rasa beban sangat.
Nah, sekarang baru terasa.

Mental breakdown and you name me all those sad and depressing emotions that you know. Well, tak adalah sampai tahap meraung menggila macam dah tak siuman. It just that...rasa doubtful datang balik.

Can I do this?

Am I really going to reach until the end of this road?

How far can I go?

At this kind of moment, I need a self reflection.
Sejauh mana aku bergantung dengan Allah? Sejauh mana aku letakkan usaha aku untuk jihad menuntut ilmu sebagai jalan meraih redha Allah? Apa niat aku betul selama ini? Atau mungkin sekali lagi dunia berjaya kaburkan mata hati aku?

Allah.

Aku percaya ilmu itu semua datang daripadaMu dan hanyalah milikMu.

and I keep saying this to myself.

"It's gonna be tougher. Yes, I know. But we have Allah by our side who can make it easier for us. So, never ever give up. I believe in myself. I believe in Allah."



Dan aku tahu, sifat putus asa itu bukan sifat orang mukmin.

Rabbuna yusahhil...







You Might Also Like

0 comments

Like us on Facebook

Blog Archive