,

It wasn't as easy as ABC

1/12/2015 08:09:00 PM

Bismillahirrahmanirrahim


Again, 'penyakit exam' dah datang.

Masa-masa berharga macam sekaranglah aku isi dengan menulis belog. Gaya macam dah habis exam, walhal time cuti lah paling parah aku nak buka belog. Tak ada pulak bahan nak tulis. Ciskek.

Dan macam biasa, masa nak exam lah baru nak jejak kaki ke library. Sangat tak skemanya.
Alasan: nak jauhkan diri dari katil. My favorite hello and my hardest goodbye.

Penyakit lagi. Homesick. Sebulan lebih dah tak balik rumah. Tak, jangan samakan aku dengan orang lain. Orang lain jiwa kental. Aku jenis yang tak boleh tak balik dalam masa sebulan. Rumah tempat aku nak ber'homeostasis'. Nah, rasakan penangan tak balik rumah, jiwa kacau.

Satu lagi... Ah, itu biar rahsia. Sebab Allah saja tempat aku nak mengadu pasal hal-hal yang confidential. Yang pasti, tak nak hidup dengan negative thoughts. Alhamdulillah, at least Allah bagi kawan-kawan yang baik hati nak tempuh ujian yang aku tak pasti bila, apa, bagaimana penghujungnya.

Al-kisah lagi, nak pergi sambung cram otak aku dengan nota-nota kuliah. Sakit , memang perit nak menghafal. Ah, lupa lagi. Niat kena betul. Tolonglah tajdid niat sebelum kau terpaksa menangis tengok grade kau banyak sangat abjad. Tak mahu aku lebih dari A B C.

Macam tak ada guna dah result SPM straight A kau tu. Hiasan semata.




It isn’t life circumstance that makes us suffer. It’s the attachment to life circumstances that makes us suffer.” Yasmin Mogahed


Harap tak blank masa jawab paper. Bismillah!
 

You Might Also Like

0 comments

Like us on Facebook

Blog Archive