Explorace Solat

3/04/2012 12:12:00 PM

Bismillahirrahmanirrahim

Assalamualaikum wbt dan salam ukhuwah.

Alhamdulillah, Alhamdulillah. Setelah berpenat-penatan (sekali lagi Bahasa Melayu yang tak pasti kesahihan penggunaan imbuhannya), akhirnya berjaya juga kami laksanakan program kali ini.

Despite the fact mid sem exam minggu depan, dengan kebusyan preparation untuk mid sem, masih ada masa yang boleh kami gunakan untuk membuat persiapan untuk Explorace.

Secara jujur dan tiada berselindung, memang saya tak pernah kendali mana2 program Pepias. So, this is my first program ever. Sehari saja pula tu. Untung juga lah kan. *Takyah lah nak untung sangat kan ^-^


Alhamdulillah, program ini juga kami kira takkan berjaya dengan bantuan mantan2 dan senior2 Pepias Pusat.
Habis masa mereka kami pinjam untuk bincang modul. Bukan senang nak buat benda2 ni. Dengan pengalaman yang yang bersaiz zarah ni, nak buat program memang memerlukan usaha yang lebih dan bantuan daripada mereka2 yang pakar. Kiranya ini proses pembelajaran buat orang2 amatur macam saya ni.

Link di bawah :)

http://pepiaspetalingjaya.blogspot.com/2012/03/program-pertama.html

Resolusi daripada program:


  1.  Wudu' itu wajib supaya kita berhadapan dengan Allah dalam keadaan suci.
  2.  Solat itu tiang agama, umpama 5 tiang yang menjadi pasak sebuah bangunan. Jika runtuh satu, maka runtuhlah semuanya.
  3. Waktu solatlah masanya kita berhubung dengan Allah. Jangan anggap solat itu missed call tapi solat itu emergency call.

You Might Also Like

0 comments

Like us on Facebook

Blog Archive