demi persahabatan ini;

6/06/2010 01:44:00 AM

ok..sememangnya tajuk di atas agak touching2 sikit. tetapi bukan niat untuk emo2 di sini. saya dah sedar siapa diri saya dan hanya mahu teruskan kehidupan ini seperti biasa.

satu saat,,saya terdengar kata2 nasihat yang dilontarkan oleh seorang ustaz. mungkinkah di hot.fm?
entah.
saya sudah lupa.
kisah tentang sahabat. yang selalu lupa janji.
kalau anda punya rakan yang selalu mungkir janji pasti anda marah bukan?
yep..saya begitu.

malah, itulah sifat rakan yang paling saya benci. namun, tidak semua orang salah namun tak semua ada alasan yang munasabah. hmmm... namun,, anda harus tahu kemarahan tu datang dari api syaitan. dia lah yang mengapi-apikan kita.

mahu tahu bagaimana ingin mengelakkan rasa benci pada sahabat kita?


jawapan: mudah sahaja. bersangka baiklah.

ustaz tu kata lagi..
"sekurang-kurangnya kita harus memberi 70 kemaafan pada rakan kita itu sekiranya dia tidak menunaikan janjinya. 70 kemaafan itu maksudnya 70 alasan baginya. contohnya; oh..mungkin dia tertidur. mungkin dia sedang siap2. mungkin dia baru nak solat. denagn cara ini kita akan dapat menutup laluan bagi syaitan. wallahu a'alam
semoga ukhuwah yang terjalin dapat dieeratkan lagi dan jangan sesekali putus di tengah jalan. sesungguhnya, SAYA SAYANG ANDA SEMUA

You Might Also Like

0 comments

Like us on Facebook

Blog Archive