Muhasabah: Tiada Daya selain DayaMu Ya Rabb

5/28/2012 04:17:00 PM

Bismillahirrahmanirrahim.

Assalamualaikum dan salam ukhuwah, salam ceria, salam sayang dan salam sejahtera.

Alhamdulillah, once again, He let me live today. He let me to see the world, to cherish the moment, to wake up and say Allahu Akbar, to greet my mother with cheerful smile, and to continue my journey as His slave, khalifah and da'ie.

Here, in my home

Yep, most of my friends already on Holiday/Vacation mode cause we are finally getting some fresh air from the hustle bustle of Petaling Jaya town. The fact that I was jealous cause some of my friends finished their examination earlier than me, but hey.. we still got our vacation on the same, quite 'long' period right?

So, books, and books, and books that I bought at BookFair @ PWTC must be finished within a month. Plus, need to level up my skill in driving and what's more cooking. Shaiks~ >______< 

and of course to take care of my mum. 

and my brother, 'little' brother, my nephew, my dad and the whole house. as if Aimi..as if you can do ALL THAT?! O Allah, give me strength!

And I've been busy with upcoming program, which by the way, I was thinking of bringing Pepias to Kuala Selangor. And yes, we'll be going to hold a program here in my previous school. Okay, don't want to mention. ^-^

Dan tertulislah luahan hati...



"Aku ingin berpegangan tangan menuju jannah bersama bonda tercinta"

Sungguh, diri ini rasa tak terdaya nak laksanakan hajat di atas. Sungguh, rasa diri terlalu lemah saat ini. Sungguh, rasa diri ini seperti anak yang tak berguna.

Apa yang patut aku lakukan untuk menggembirakan hati ibu? Apa yang patut aku lakukan agar ibu tak terasa perit?
Dan tak perlu... Ibu tahu, dan dia tidak mahu menyusahkan aku. Ibu tahu, dan dia jadi tabah demi kami keluarganya.

Ya Allah, banyak kali ibu ingatkan aku pada kematian. Seolah-olah menyuruh aku bersedia menhadapi segala kemungkinan. Ya, hati ini redha. Tapi ada kalanya kalah dengan desakan itu. Desakan memerlukan seorang ibu. Bagaimanalah mereka yang tanpa ibu meneruskan hari-hari yang mendatang? Dan sungguh ku bersyukur kerana Allah beri kesempatan untuk aku meluangkan masa bersama ibu. 

You Might Also Like

0 comments

Like us on Facebook

Blog Archive