Mana-mana jalan masih menuju kepadaNya

5/27/2011 02:12:00 PM

Bismillahirrahmanirrahim~

Assalamualaikum and salam ukhuwah to all :)

"Ku kira rahmatMu Tuhan, takkan pernah terhitung banyaknya''

Title 'pelajar sekolah' dah tak layak buat rakan2 batch'93. Biarpun itu yang menjadi err..ke'awkward'an masa dolu2, sekarang ni..itulah yang kita selalu imbas. Hailaa~
memori kan?

Dan sekarang, starting to turn over a new leaf. Ceh..betul ke ayat ni?

PRE-U Student


Macam gempaq je bunyinya kan? Ya..teruja. ter'over' excited semua datang. Mula2 je kot..haha. Tak baik..positive thinking okay?!

Saat2 dapat tawaran UPU, adakah pernah persoalan ini timbul?

eg: Kenapa aku tak dapat yang aku nak?

Asal tak sama ngan kawan2 yang lain?

Apa ni...????!!!!


Pernah ke tak?

Tipulah kalau saya cakap tak, but looking it from other perspective... I see my future.
Ya kawan2.. Man proposes, God disposes. atau dalam bahasa Melayunya, Manusia hanya mampu merancang, Allah jua yang menentukan.

Siapa kita nak mempersoalkan ketentuan takdir?

Siapa kita untuk menidakkan perkara yang dah berlaku kan?

So, chillex je.. janganlah asyik fikir "I am so not fit in here..somewhere..wherever" etc etc..and stuff. Luckily, to this point Alhamdulillah..that's all I can say.

Another thing, memang seronok tengok kawan2 dapat fly jauh2. Hailaa~ Tipu lagi sekali lah kalau saya taknak. Takpelah..Malaysia lebih memerlukan saya di waktu2 seperti ini. *bajet cam askar je.. So, the keyword still.. redha. redha. dan redha.

Sabda Rasulullah SAW yang bermaksud:”Sesiapa
yang mempelajari ilmu yang boleh mendapatkan keredhaan Allah, sedangkan dia mempelajarinya kerana ingin mendapatkan habuan dunia, dia tidak akan dapat mencium bau syurga di hari akhirat kelak.”
Riwayat Abu Daud


Again my dear readers, segala apa yang kita lakukan, ingatlah, SEMUA untuk Allah. Tiada makna kalau dunia kita senang, akhirat kita susah. Tiada guna kiranya dunia kita bahagia, akhirat kita sengsara. Dan lebih tak berguna kiranya dunia ini kita anggap syurga, namun akhirat kita tiada lebih hanya neraka.

Tak kira kat mana kita belajar, niatkan kerana Allah, Islam dan seisi alam ini. Manfaatnya jangan kita simpan sorang2 macam lah kita je yang hidup kat dunia ini.


Tiada cerita sangat perihal di CFS IIUM. Bila ada, saya post nah~ so, let the picture takes you to my journey in CFS for the first time.

ya2..saya tahu. CFS takde rupa camni pun okay.. fine bha ~

------------------------------------------------------------------------------------
Ni semua hasil contengan saya yang kebosanan dalam bilik
sementara kelas tak start2 lagi.





Okay,saya siap buat dedication buat
bakal2 perantau :))

















Rasulullah saw. Bersabda bermaksud: “Tidak boleh iri hati melainkan dalam dua perkara iaitu: Seseorang yang telah dikurniakan Allah harta lalu dibelanjakan hartanya itu kejalan yang benar (yang diredhai oleh Allah) dan orang yang dikurniakan oleh Allah ilmu pengetahuan, lalu ia mengeluarkan sesuatu hukum berpandukan ilmunya (al-Quran dan Hadith) serta diajarkannya pula kepada orang lain”.
Riwayat Hadith al-Bukhari


Okay, saya takkan jealous dengan korang melainkan korang dah penuhi 2 perkara kat atas ni..hehe :))

You Might Also Like

0 comments

Like us on Facebook

Blog Archive