Allah Maha Hebat!

3/23/2011 05:46:00 PM

Bismillahirrahmanirrahim..
*Dengan nama Allah yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang.

23 Mac 2011
Selepas banyak tarikh yang lepasan2 SPM ramalkan, akhirnya hari ini keluar gak kertas sekeping tu.

ouh..apa yang special sangat dengan kertas tu?

orang cakap, tak guna kalau ada sijil tapi ilmu tak dimanfaatkan.

betul. betul.betul.

tapi, sijil tulah yang Allah jadikan sebagai perantaraan untuk kita menyambung jihad kita dalam mencari ilmu. insyaAllah..mudah-mudahan Allah kurniakan yang terbaik dan lebih baik buat kita.

jam 9.30am (lebih2 kurang..): sampai ke destinasi yang dituju: SESERI.
waaahhh..rindu sekolah. suasananya masih sama. uniform masih sama. eh..announcement dalam bi? ouhhoo..baru ingat. Hari Rabu English Day. mesti Allysha bangga bila dia dengar ni. yelah..she suggested it right?

waiting...ouh yeah. sampai2 my dad terus ajak makan. almaklumlah, kami tak sarapan lagi. Astaghfirullah..anak dara pemalas aku ni. sorry ye ayah. lain kali kakak masak. hehe :)
terus call Aimun after makan. straight kat belakang sana je pun.haha. then, terus jumpa yang lain2. haru kantin. Achik Kafeteria pun kenal saya lagi. haha. ACIK! SAYA RINDU ACIK!

at 10.30am (rasanya lambat dari ni..lebih kurang lah), akhirnya ketibaan Pengarah JPWP datang untuk menyampaikan sijil pada calon2 yang dapat straight A. masa tengah tunggu, boleh pula satu incident ni terjadi.

tit!*mesej from ayah : "tahniah 9A."

huh? -,-''

Aimi: "camna ayah taw?"

Ayah: "bomoh."

Aimi: "lawak sangat lah tu."

hadoiyai..potong line lah ayah ni. baru nak surprise. tak pasal2 dah tahu dulu. pengetua bagitahu rupanya. sobsob. tak apalah. sama je kot =,='

then, nama2 yang dapat straight A+ diumumkan. ok..I'm not one of them.
TAHNIAH kepada Nur Syahirah Zulkifli, Adibah Hamzah dan Atiqah Mustaffa Kamal.
and tak lupa to Aisyah Munirah Abdul Rahman; you deserve it! you did your best! and Allah knows the best for you! InsyaAllah ada rezeki. Aku sentiasa doakan kau berjaya di dunia dan yang paling penting akhirat yang kita kejarkan ;)

lepas itu, baru dia umum 43 nama yang dapat semua A. Alhamdulillah. tiada yang lain yang bisa saya ungkapkan selain ucapan syukur kepada Allah Azzawajalla. "Ya Allah, sesungguhnya Kau lah sebaik2 sandaran."

pointer SESERI: 1.43
BM: 0.12
BI, PAI, EST: meningkat!
*and the crowd goes WILD! haha.
SESERI..girls..biasalah.



Di sini saya mengambil kesempatan untuk mengucapkan terima kasih kepada guru2 yang telah berbakti sepenuh hati, sepenuh masa mendidik kami warga Bellatrix yang memang nakal2 ni. and to all Dearest Bellatrixians, we proved it! so why don't we continue our legacy and make sure His bless is always by our side? Ana doakan semua2 di luar sana agar lebih berjaya di masa hadapan (fi ad-dunya wal akhirah).

p/s: thanks to my mum and my dad yang dah susah payah hantar pi mai pi mai ke kl dari bukit badong time spm. I praise Allah for sending me into this family :)

You Might Also Like

0 comments

Like us on Facebook

Blog Archive